JellyPages.com

Sebab Mulut, Badan Binasa

Semua orang ade facebook dah kot sekarang kan? Segala luahan perasaan, caci maki, semua nak tunjuk dekat status facebook. Sorang friend dalam facebook cek ni, bukan main mengutuk perempuan. Tapi, bila dia gaduh dengan girfriend dia, bukan main lagi. Puiii la.

"Apesal kau nak delete status kau toe ? Da puas malu en aku ? Da laa wey , aku nak lepas en kau . Aku cakap aku sayang kawan aku pun salah ? Kau hantar love² bagai kad membea² kau ade aku kesah ? Da laa wey , mulai harini . Aku ngan kau da takde pape okey :)"

Hape, handphone kau dah rosak ke sampai nak mintak break pun dekat facebook? Ke takde kredit? Meh sini aku topupkan.

Next,
"dari aku update status pasal cinta² ney , baek aku layan lagu jiwang . "

Haa, sedar pun kau. Kau layan sorang² je perasaan domba bomba kau tu.
BUT! 4 jam kemudian, dia update lagi.

"Yasmin , kau bole delete relay kite :) Aku da tak tahan ngan kau . Asyik aku je salah . Kau langsung tak pernah mengalah en ."

Pegi MAM la kalau kau dh tak tahan dengan awek kau. Yang kau nyebok² update segala perasaan kau dekat public tu apesal? Tak malu ke? Puii la.

Next,
"sayang aku kad parents aku 80% . tapi dimata dorang , seolah² aku tak pernah sayang dia . sayang aku kad Yasmin ada dalam 60% , tapi kenape kad mata dia nampak aku sayang dia , tapi kenape tak kad parents aku ?"

Puii lagi dekat kau. Sayang dekat parents 80%? Sayang dekat awek 60%? Mane kau belajar dalam % ade 140%? Dalam percent ade 100 je gila. Haa lagi satu, kau kate kau sayang parents kau 80% kan? Habis aku tengok status facebook kau, 10% pun tak sampai pasal parents kau. Yang byk kat status kau, mengutuk mencaci memaki orang, update pasal Yasmin kau. Puiii kau byk kali puii puii puii.

Sejam kemudian,
"akan ku pertahan cintai ini , demi kesetiaan ku padamu ♥

MOOD : Anis Ouh Yasmin"


Wadafak?! Sayang mak bapak kau tu tahan sejam je. Lepas tu lupe diri balik. Kau ni first time couple ke hape?

3 jam kemudian,
"Aku tak bole nak lepas en kau Yasmin , aku terlalu sayang en kau :) Janji aku kad kau , aku akan tepati .

MOOD : ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ iloveyou ♥ ♥ ♥ ♥ ♥"


Tadi bukan main lagi dah takde pape dah takde pape. Sekarang janji ditepati bagai. TAHIII -.- Kau janji dengan mak bapak kau semayang cukup 5 waktu, belajar pandai², jangan lawan mak bapak, tolong mak bapak kau time weekend ade kau tepati? Puiiii lagi banyak² dekat kau. Geli sungguh huii.

Next,
"tak semestinya perempuan yg bertudung semua nye baek . ada yg bertudung , tapi gatal puki bagi kad jantan . i think , perempuan tak bertudung lebih baek dari bertudung ."

Jangan la sedap² mengutuk perempuan. Tudung ni topik sensitive yaww. Mulut tu baik² sikit la kalau ye pun. Nak mengutuk pasal benda² tudung, main dengan boyfriend tu kau cite dengan kawan kawan kau sudah Tak payah susah susah tekan keyboard kau pastu update dekat facebook. Kau tak keluar lagi dari rumah. Kalau kau dah keluar, kite tengok kau main ke tak.

Next,
"bile mak suruh pegi kedai beli barang , jawapan si gades mesti " suruh abang la mak " . tapi bile pakwe suruh jgn Im ngan jantan laen , ikot je ape yg pakwe dia suruh . kate nye sayang . kau tak sayang orang yg lahir en kau ke ? ape laa korang ney . mak kau 9 bulan jaga kau dalam perot . last² bukan dengar cakap dia , pakwe yg korang dengar . bile takde duet , baru laa cari mak en . bagos laa gades² kad luar sane :)"

HOIII KAU PUN SAME LA GILA -.-

Yang ni paling kurang hajaq,

"jangan nak bajet sngt laa kawan . kalau kau nak bajet kuad sangat , ney hah balasan allah kasi kad kau . kau da laa islam , bergadoh ngan aku hina mak bapak aku , nak kencing kad kubur nenek aku bagai en . amek kau balasan yang allah bagi kad kau . untuk pengetahuan korang , budak ney name dia Iwan Mazlan . dia da kembali ke rahmatullah petang tadi .

MOOD : al-fatihah :') * allah bile² je bole kasi balasan kad orang perangai mcm kau . untung laa aku sedekah en al fatihah kad kau ."


Aku ni, kalau sebenci mane pun dekat sorang manusia tu, aku takkan kutuk kutuk dia lepas dia dah meninggal. Kalau kau rasa dia tu kuang hajaq, kau kena sedar yang kau pun lebih kurang dengan dia. 'Untung la aku sedekah fatihah'. Hamboi ayat. Kau just imagine la kalau kerabat keluarga kau mati, then ade orang update status dia mcm ni. Kau rase nak duduk diam tak? Kalau aku kerabat Iwan Mazlan ni, dah lame aku hantar orang pukul kau. Mulut kurang hajaq sangat.

**Saye tak edit ape ape pun dekat status dia ni. COPY PASTE SAHAJA.